12 April 2014

Bila usaha tak dihargai

Jawapannya hanya satu.. SEDIH... Bila berjaya pun belum tentu dipuji.. Malah org lain merasa pujian.. SABAR? Aku tahu aku kurang sabar.. Tapi tak perlu nak tegur aku depan org yang aku tak sabar.. Hanya satu... Aku hanya mahukan HORMAT dr mereka.. Jika TEGUR aku depan dia.. Konpem dia RASA terbela.. Lama-lama mereka akan hilang HORMAT pada aku...

Kes mudah..ajar anak berpuluh kali...bila satu tahap kalau benda sama yang diajar..yang dihadap.. Hanya dapat masa di ajar.. Di waktu lain jadi lupa.. Salahkah aku tertinggi suara seolah ilang sabar?... Dan yang menegur terus bela si anak.. N salahkan siibu kononnya anak itu bukan form 5 yang sepatutnya mudah faham... 

Ok.. Sebagai ibu... Aku jer yang kena redha.. Aku jer yang perlu sabar.. Aku ajer yang perlu di salah kan..kerana.. Anak memang selalu diletakkan... Mereka kecil/ muda lagi.. Tak tahu apa2 .. Pembaca juga salahkan aku kah?.. Ok... Aku terima.. Adakah itu bermaksud aku tak perlu mengajar anak lagi.. Perlu give up n lepas tangan... 

Selama ni anak2  dapat apa yang mereka tahu ari ini... Mungkin tiada satu pun usaha dr aku... Sedihhh... Menitik air mata aku... Ye AKU YANG SALAH... Tapi aku tak naik tangan.. Aku hanya tertinggi suara..sekian...

Tak pernah aku luah rasa begini.. Kalau kat fb konpem byk komen negatif aku dapat ni... Ermmm

No comments:

Post a Comment