18 April 2014

My day





Kalau diikutkan... Bulan APRIL ni hampir setiap hari ada sahaja tarikh istimewa atau peristiwa yang sebati dengan hidup aku..suka n duka... Tapi yang paling penting.. Birthday Qayyim n birthday akulah,,,

HOTEL... Apa yang korang fikirkan kalau sebut hotel... Masa bersekolah dulu aku rajin gak layan novel2 ni... Bila bab berkaitan hotel selalulah pk utk org kaya jer...al maklum kami tak mampu nak mkn kat hotel masa tu..mkn kat luar pun jarang... Maka mula lah berangan... Nak belajar rajin2 ...nak kerja best.. Nak suami kaya... Hahahaha.... Belajar tinggi tu taklah tapi aku dapat gaklah masuk universiti walaupun tak pandai mn... Kerja paling best yang aku ada... SURIRUMAH.... Suami kaya?.. Sederhana.. Alhamdulillah... Maka masa si suami tanya nak celebrate kat mana? Anjung ikan bakar atau hotel...anak2 aku tolong jawab.. Hotel... Huahuahua... Teringin nak mkn lamb chop gitu..sekali tgk hg satu set...gulp.. Buffet jerlah..ada gak lamb n black pepper gravy tu....heheheh

Lagipun kalau buffet?.aku n abang jer pun..anak2 free... Maka kami memilih buffet..tu pun aku dah cukup berpuas hati... Terima kasih abang.. Belanja mkn kat hotel..terima kasih Damia n Qayyim yang sangat baik peelnya malam tu..sbb mereka kata nak celebrate birthday mama... Cuma ms on the way ke kereta adik jatuh n buah anggur n epalnya jatuh..nangislah dia... Tapi ok dah tu kat mama..ntq sayang semua...


Haaa.... Lamb n prawn n potato... Black pepper gravy.. Sedap dah ni... Yummy


Kono lah ambik buah kan kan..wajib... Peberet Qayyim ni... Ada gak mama yang tolong perabis...


Tang udang tu...ermmm..sedapnya...yummy... Tang salmon tu..masinlah plak...


Muka happy kami bertiga... Muka org sponsor takdo..,hehehe...

Buat entry mama dululah... Entry bday qayyim nnt mama buat ek...hehehe

Ya Allah, Kau lindungi dan rahmatilah emak dan abah aku..seperti mana mereka mengasihani aku sejak aku masih kecil... Merekalah yang melahirkan dan membesarkan aku... Jauhkan lah mereka dari api nerakaMu ya Allah... Ya Allah... Aku berbahagian dan bersyukur dengan segala nikmat yang kau beri... Ya Allah.. Kau hidupkanlah kami..matikanlah kami.. Dalam iman.. Dalam keredhaan Mu... Terima kasih ya Allah...


Psssttt.. Sapo yang dah biasa mkn kat hotel tu jgn plak gelakkan aku ni.. Al maklum..sekali setahun tu mungkin boleh lah kami nak mkn kat hotel... Selalu tu tak dapeklah... Aku amat bersyukur mendapat suami seperti dia... Sesekali buat suprise.. Memewahkan kami sesekali.. Tapi sesekali itulah yang istimewa dan membahagiakan kami... Terima kasih abang.. Ayang sayang abang sampai ke hujung nyawa ayang... Dengan harapan.. Kasih sayang kita sekeluarga sampai ke syurga... Aaminn




No comments:

Post a Comment